یک فشار سنج

یک فشار سنج


گیج های فشار یکی از انواع تجهیزات صنعتی هستند که در صنایع و کارخانجات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. تجهیزات صنعتی بسیار متنوع بوده و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اما تمامی کاربردها مطابق با سهولت ساخت، افزایش سرعت کار و دوری از خطرات در محیط صنعتی است. گیج فشار یکی از کوچکترین تجهیزات صنعتی است که اکثر صنایع به آن نیاز دارند و دارند. هدف از استفاده از این تجهیزات جلوگیری از خطرات در محیط صنعتی و کنترل عملکرد تجهیزات مختلف می باشد. در بخش بعدی به بررسی این ابزار از زوایای مختلف خواهیم پرداخت.

گیج فشار چیست؟

گیج فشار که با نام های فشارسنج، مانومتر یا فشارسنج نیز شناخته می شود، دستگاه بسیار کوچکی است که در صنعت برای اندازه گیری میزان فشار مایعات و گازها استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین انواع تجهیزات صنعتی است. این دستگاه انواع مختلفی دارد و در مدل ها و انواع مختلف برای مشاغل قابل ارائه است و برای ایجاد شرایط مناسب برای هر کسب و کاری باید از وزن سنجی مناسب استفاده کرد. به طور کلی فشار سنج ها به 4 گروه خشک، روغنی، دستی و دیجیتال تقسیم می شوند و هدف ما از تهیه این مقاله بررسی انواع مانومتر خشک و روغنی می باشد.



گیج فشار خشک چیست؟

گیج فشار خشک نوعی فشارسنج است که داخل آن توخالی است و داخل آن هیچ ماده یا مایعی برای اندازه گیری فشار وجود ندارد. این نوع گیج فشار در امور صنعتی و تاسیساتی کاربرد فراوانی دارد.

گیج فشار روغن چیست؟

گیج فشار روغن از نظر ظاهری مشابه فشارسنج خشک است با این تفاوت که داخل آن با مایعی پر شده و آب داخل آن معمولاً گلیسیرین یا سیلیکون است. استفاده از این سیالات در گیج فشار روغن، شرایط متفاوتی را برای بررسی فشار با این دو نوع فشارسنج ایجاد می کند.

فشار سنج



تفاوت فشار سنج روغن و خشک چیست؟

نکات زیر را می توان به عنوان تفاوت اصلی فشار سنج روغن و گیج فشار خشک در نظر گرفت:

دقت در اندازه گیری وزن

مهمترین تفاوت این دو نوع اندازه گیری، تفاوت در اندازه گیری فشار است. گیج فشار خشک در اندازه گیری فشار نسبت به مانومتر روغن دقت کمتری دارد و ممکن است فشار دستگاه را به دقت نمایش ندهد. مانومترهای روغن فشار را با دقت بالایی اندازه گیری و نمایش می دهند.

لرزش سوزن مانومتر

ارتعاش گیج نیز یکی از تفاوت های دیگر بین گیج خشک و روغن سنج است. فشارسنج خشک بدون آب در آن لرزش زیادی در دست دارد که باعث می شود اندازه گیری فشار نادرست باشد.محدوده اندازه گیری زیاد است زیرا آب این فشارسنج در برابر لرزش مقاومت می کند.

رطوبت و گرد و غبار را کاهش دهید

ماشین‌های خشک و روغن در کاهش رطوبت و گرد و غبار نیز متفاوت هستند، زیرا ماشین‌های روغن در محیط‌های مرطوب و گرد و غبار استفاده می‌شوند و به دلیل داشتن روغن می‌توانند رطوبت و گرد و غبار روی سطح را کاهش دهند. همانطور که یک مانومتر خشک نمی تواند. و استفاده از آن در محیطی مرطوب و غبارآلود به سرعت نمایشگر آن را خراب می کند.

قیمت مانومتر

گیج فشار روغن و خشک نیز از نظر قیمت متفاوت است و هزینه تهیه آنها یکسان نیست. از آنجایی که گیج های روغن دقیق تر هستند و حرفه ای تر کار می کنند، معمولاً گران تر هستند و باید برای آنها هزینه بیشتری پرداخت کنید.

ثبات و ثبات

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع فشارسنج که باید به آن اشاره کرد، تفاوت در دوام است. از آنجایی که گیج‌های فشار روغن می‌توانند اصطکاک حرکت سوزن را در ناحیه کاهش دهند، عمر مفید و دوام آنها نسبت به فشارسنج‌های خشک بیشتر است که امکان استفاده طولانی‌تر از آنها را در صنایع مورد نظر فراهم می‌کند. با این حال، هزینه های طولانی مدت را می توان با تامین فشار سنج روغن کاهش داد.

 

گیج فشار روغن بهتر است یا خشک؟

با توجه به تفاوت گیج فشار روغن با فشار سنج خشک که در بالا ذکر شد، فشار سنج روغن انتخاب بهتر و مناسب تری برای صنایع مختلف است و در صورت تهیه، هزینه آن کاهش یافته و شرایط بهتر می شود. ایجاد شده است. اما لازم به ذکر است که هر نوع کنتور ذکر شده کاربرد خاص خود را دارد و استفاده از هر کدام در شرایط مختلف ممکن است مناسب و مفید باشد. به همین دلیل با وجود وجود گیج های هیدرولیک در بازار، گیج های فشار خشک همچنان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از آن ها رها نشده است.


قیمت آنچوی روغنی و خشک شده چقدر است؟

درست است، با توجه به اینکه عملکرد مورچه موجود نسبت به نوع خشک آن بهتر است، قیمت آن بالاتر است و برای خرید آن باید پول بیشتری پرداخت. اما برای تعیین قیمت دقیق هر یک از این فشارسنج ها باید به مسائلی که بر قیمت تاثیر می گذارند توجه کنید، مانند موارد زیر:

فروشگاهی که گیج فشار را میخرید

نوع مانومتر، مانومتر دیجیتال یا دستی

گیج فشار روغن/خشک

محدوده فشار که با مانومتر نشان داده می شود

توابع سنج داخلی

مانومتر ساخت و مدل

و...

هر یک از این مسائل می تواند هزینه گیج فشار را افزایش یا کاهش دهد و تاثیر مستقیمی بر قیمت آن خواهد داشت.

یک فشارسنج روغن بخرید و آن را خشک کنید

شما می توانید ماشین لباسشویی های روغنی و خشک را از فروشگاه های مختلف که در این زمینه تخصص دارند خریداری کنید. امروزه در کشور ما فروشگاه های اینترنتی مختلفی وجود دارد که انواع فشارشوی های ذکر شده را عرضه می کنند و شما می توانید آنها را به صورت آنلاین خریداری کنید. اما می توانید زودپز را در هر شهر و استانی به راحتی خریداری کرده و به آدرس مورد نظر خود تحویل بگیرید. لازم به توضیح است که در زمان خرید روغن گیج خشک و فشار در صورت اعلام تمایل به خرید انواع روغن، فروشنده می تواند مخزن را با روغن لازم پر کرده و در اختیار شما قرار دهد.



قسمت پایانی

گروه بازرگانی گیج آریا یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی خرید گیج روغنی و خشک می باشد. این گروه از شرکت ها با بیش از 20 سال سابقه در این زمینه یکی از قدیمی ترین واردکنندگان و فروشندگان تجهیزات صنعتی در کشور می باشند. با این حال می توانید به راحتی فشار سنج را از این مجموعه خریداری کنید. برای این کار به سایت گروه بازرگانی ابزار اندازه گیری آریا به آدرس co-asa.com مراجعه کنید.

مطالعه از رفرنس: 

https://www.asriran.com/fa/news/892299/%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4

https://www.aftabir.com/reportages/view/4621/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA




|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : وبمستران
تاریخ : پنج شنبه 18 خرداد 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: